Benefits of active pause in workplace and academic environments

Benefits of active pause in workplace and academic environments

Main Article Content

Lilian María Raquel Britez Enciso

Abstract

Active pause is a widely recognized strategy in work and academic environments because of its positive impact on the health and well-being of individuals (1). This is a period of 10 to 15 minutes in the designated workplace or study place, for individual or collective change of activity. The active pause has shown (2) beneficial effects on the musculoskeletal and cardiovascular system, while minimizing negative impacts from work or academic activity. The active pause strategy has been found to be an effective measure for preventing muscle injury (3), reducing physical and psychological stress, and lowering ergonomic risk factors, especially in workers in sectors such as cleaning (4) During this short interval, simple exercises of stretching, mobilization and relaxation should be performed, with the aim of relieving the tension accumulated in the the muscles, improve blood circulation and promote proper posture.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Avecilla Montenegro, J. E., & Charchabal Pérez, D. (2022). Proyecto de actividades físico-recreativas para jóvenes sedentarios del barrio Puerto Lisa. Lecturas: Educación Física y Deportes, 26(284), 52-65. https://doi.org/10.46642/efd.v26i284.3275

Melguizo-Ibáñez E, Zurita-Ortega F, González-Valero G, Puertas-Molero P, Tadeu P, Ubago-Jiménez JL, et al. Los descansos activos como herramienta para mejorar la atención en el contexto educativo. Una revisión sistemática y metaanálisis. Revista de Psicodidáctica 2024;29:147–57. https://doi.org/10.1016/j.psicod.2024.01.002.

Jaspe C. LA APLICACIÓN DE PAUSAS ACTIVAS COMO ESTRATEGIA PREVENTIVA DE LA FATIGA Y EL MAL DESEMPEÑO LABORAL POR CONDICIONES DISERGONÓMICAS EN ACTIVIDADES ADMINISTRATIVAS

Sarmiento MAL, Mestanza MET, Giraldo AMG. Influencia de pausa activa en factores de riesgo ergonómicos en trabajadores de limpieza de una universidad privada. Revista enfermería Herediana 2019;12:26–32.

https://doi.org/10.20453/renh.v12i0.3963.

Cáceres-Muñoz, V. S., Magallanes-Meneses, A., Torres-Coronel, D., Copara-Moreno, P., Escobar-Galindo, M., & Mayta-Tristan, P. (2017). Efecto de un programa de pausa activa más folletos informativos en la disminución de molestias musculoesqueléticas en trabajadores administrativos. Revista Peruana de Medicina Experimental y Salud Pública, 34(4), 611. https://doi.org/10.17843/rpmesp.2017.344.2848

Fuentes Jordán, R., & Bestard Revilla, A. (2021). La recreación física como contenido educativo en el contexto comunitario. Sociedad & Tecnología, 4(1), 47-55. https://doi.org/10.51247/st.v4i1.75

Lavielle Sotomayor, P., Pineda Aquino, V., Jáuregui Jiménez, O., & Castillo Trejo, M. (2014). Actividad física y sedentarismo: Determinantes sociodemográficos, familiares y su impacto en la salud del adolescente. Revista de Salud Pública, 16(2), 161-172. https://doi.org/10.15446/rsap.v16n2.33329

Ochoa Díaz, C. E., Centeno Maldonado, P. A., Hernández Ramos, E. L., Guamán Chacha, K. A., Castillo Vizuete, J. R., Ochoa Díaz, C. E., Centeno Maldonado, P. A., Hernández Ramos, E. L., Guamán Chacha, K. A., & Castillo Vizuete, J. R. (2020). La seguridad y salud ocupacional de los trabajadores y el mejoramiento del medio ambiente laboral referente a las pausas activas. Revista Universidad y Sociedad, 12(5), 308-313. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S2218-36202020000500308&lng=es&nrm=iso&tlng=en

Sarmiento MAL, Mestanza MET, Giraldo AMG. Influencia de pausa activa en factores de riesgo ergonómicos en trabajadores de limpieza de una universidad privada. Revista Enfermería Herediana 2019;12:26–32. https://doi.org/10.20453/renh.v12i0.3963.

Rodríguez, D. I. M., & Ortega, L. I. G. (2022). Sedentarismo en un grupo de docentes de un programa de salud de Medellín, 2021. Revista CES Salud Pública y Epidemiología, 1(2), 51-71. https://doi.org/10.21615/cesspe.7097

Toasa Guachi, L. A., & Toasa Guachi, R. M. (2022). El proceso de aprendizaje virtual y su incidencia en la salud mental de los estudiantes. Revista Científica UISRAEL, 9(1), 49-68. https://doi.org/10.35290/rcui.v9n1.2022.496